Асистентската подкрепа е специализирана социална услуга, която е разкрита съгласно Заповед № РД 01-0201 от 15.01.2021г. на изпълнителния директор на АСП. Тя функционира като държавно делегирана дейност с капацитет на услугата 21 потребители и 11 социални асистенти.
Асистентска подкрепа се предоставя на лица с настоящ адрес на територията на община Симеоновград от следните групи:
Социалната услуга „Асистентската подкрепа“ е организирана по начин, който да позволи комплексно предоставяне на различните видове дейности за подкрепа в домашна среда с максимална дневна продължителност до 4 /четири/ часа на ден за един потребител. Социалната услуга се предоставят по график в дома на потребителя с цел задоволяване на ежедневните му потребности.
Подкрепата се осъществява от личен асистент и включва помощ при:
Основната цел на дейността е предоставяне на качествени, почасови услуги в домашна среда, съответстваща на индивидуалните потребности на потребителите. Всички услуги, които се предоставят в домашна среда имат за цел да повишат качеството на живот на потребителите, както и превенция на риска от институционализация.
Насочването от общината за ползване на социалната услуга, се извършва по желание на лицето, което то може да заяви устно - на място или по телефон, или писмено, включително по електронен път.
Включването в социалната услуга се извършва по реда на подаване на предварителната оценка на потребностите в услугата.
Услугата се предоставя на територията на община Симеоновград с адрес : гр. Симеоновград, пл. „Шейновски“ №3, тел. 03781/ 2341, факс 03781/ 2006; e-mail: obshtina@simeonovgrad.bg; www.simeonovgrad.bg
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ НА УСЛУГАТА
. Заявление-декларация /по образец/;
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА СОЦИАЛНИ АСИСТЕНТИ НА УСЛУГАТА